bumbionice

Sorgeperiod

Jag är inne i en sorgeperiod nu, jag tänker mycket, funderar mycket på allt som hänt och inte hänt. Ser på mig själv med mikroskop på gott och ont. Saknar sådant som inte längre finns och saknar det som skall komma. Jag står lite mitt i utan vetskap för vart det kommer bära. För jag har inte riktigt bestämt mig ännu. Jag har inte bestämt något för min framtid för den är ny för mig, jag har precis bestämt mig för att göra det här - livet. Det öppnar många möjligheter och val och är också en påminnelse om den tid som aldrig kommer igen. Men jag tror på att man behöver gå igenom den här perioden, man behöver förstå vad som hänt och med lite mer tid faller pusselbitarna på plats, tills dess kan jag bara förbereda mig på bästa sätt och försöka behålla lite tålamod. För varje dag som går så kommer man längre, jag vet fortfarande inte riktigt för vad men det är helt okej. Ordspråket att fånga dagen har aldrig varit mer sant än nu.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emelie

envis som synden, målinriktad, och kunskapen att leva i nuet...-ja, du kommer klara dig galant! ;)



2012-05-13 @ 21:40:13
URL: http://underbartonormal.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback