bumbionice

Kontrollerad impulsivitet.

Jag har kapat en bit av håret, skaffat en lugg. Tagit bort facebook ur mitt liv. Tänkt bort människor jag inte behöver i mitt liv. Skaffat mig ett nytt arbete och återupptagit skolan. Allt på en vecka. Jag tänker slåss för det livet jag vill ha. Nu ska jag sätta mig och kolla på hus och drömma om ett eget. Sedan ska jag sova, ännu mer. Har redan sovit bort eftermiddagen, första gången jag sovit på dagtid på jag vet inte hur länge. Antagligen inte sen senast jag var utomlands. Utan ångest. Klockan är ställd på 05.00, 07.00 skall jag vara i skolan, och den här gången kommer det gå lättare än senst, för den här gången så är fokuseringen på mig och inte på något annat. På lördag kommer jag gå till mitt nya jobb, inte för att göra någon annan nöjd utan enbart för att jag behöver pengarna, det tar bort prestationsängesten helt. För allt det här som jag gör nu är bara tillfälligt, jag använder det som arbetsträning för mig själv. I höst ska jag förhoppningsvis vara redo för ett vanligt heltidsjobb. Det går framåt även om jag inte alltid vet vad framåt är.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback