bumbionice

.............

Det var länge sen. År sedan. En hel lång vänskap sattes på prov. Vi gjorde bort oss. Båda två. Det var den värsta tiden i mitt liv. Den absolut största skammen jag någonsin känt och det kostade mig oerhört mycket. Även en fin vänskap. Det slog mig nämligen nyss att jag har aldrig bearbetat allt som hände och inte förrän idag insåg jag att jag även förlorade en fantastisk vän, min fokus låg på allt annat runt om. Vi passerade en osynlig gräns som egentligen borde varit märkt med en stor fet varningstriangel, men jag tror vi hade blundat för den med i det tillståndet som vi var då. Under så lång tid så tog jag förgivet att spendera alla helger med dig och de andra, även många vardagar, det var mitt liv. Jag tog det ifrån mig själv. Såhär när jag tillslut väljer att titta på det så har det gått bra, jag har till slut klarat mig även om det fortfarande finns en stor skam i mig kvar. En stämpel som jag stämplade mig själv med, lite som att skjuta sig själv i foten. Det gjorde inget gott. Jag tror vi alltid undrade hur det skulle vara och det var väl inget fel med det men det var fel tillfälle, vi borde väntat ut rätt tid. Och jag lever med hemligheten att skammen är lite större än vad de flesta vet, det är vår hemlighet. Det som vi aldrig pratar om. Vi gjorde 3 fel, inte ett.

Du ville så gärna prata med mig förra året, du försökte kontakta mig på alla sätt som du kunde komma på men jag klarade det inte, jag klarar inte ens att höra den drabbades namn utan att rygga tillbaka och vilja sjunka genom marken, det har inte gått över ens idag och kanske gör det aldrig det, jag trampade ordentligt i klaveret på min egen moral. Ända känner jag nu att om du skulle vilja prata om det igen i framtiden så skulle jag nog inte längre lägga locket på. Det är dags att jobba sig igenom det här. Gjort är gjort. 3 år har gått, vad är lagom tid för att lägga det vi gjorde bakom oss?

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback