bumbionice

Ger mig själv Tillåtelse att vara Arg

Just nu är jag arg. Jag är arg för allt du gjorde, jag är arg för att du nu kan höra av dig som om inget hänt. Som om du aldrig gjorde mig illa, som om du aldrig gjort något fel. Det gick så lång tid, jag kan bara vara tacksam att mitt hjärta inte är ditt längre, för då hade det här gjort ont. Istället är jag arg.

Arg för att ja inte fick ha färgglatt nagellack. Arg för att jag inte fick ha vilken tröja jag ville, arg för att min nya kjol inte dög, arg för att jag aldrig fick höra att jag var fin i vad jag än hade på mig. Jag är arg för att du tog mig för givet, arg för att du utnyttjade min snällhet, arg för alla gånger jag fick höra att jag gått upp i vikt trots att du gått upp mer, arg för alla gånger jag fick sitta och vänta på dig när du aldrig var i tid, din tid var alltid viktigare än min. Jag är arg för att när jag väl en enda gång prioriterade mig själv och du påstod att jag var allt, att du ville oss, så träffade du samtidigt någon annan. Jag är arg för att jag fick höra att min näsa inte var lika rak som hennes, jag är arg för att jag fick höra att hon är typen man tittar efter. Jag är arg för alla de andra jag sa nej till på grund av dig. Jag är arg för att jag lät dig vara mitt liv. Jag är arg för att jag lät mig hållas när jag redan sprungit därifrån. Jag är arg för att jag känner att trots allt så var det jag som gjorde fel. Jag föll, jag blev kär i någon annan, efter allt du gjort så kunde jag ändå känna starkare för någon annan. Jag är arg för att jag känner skuld över att jag försökte gå vidare.
Jag är så jävla förbannad över att du nu kan höra av dig och påstå att du bara vill mig väl. Och jag är riktigt jäkla förbannad att du kan få mig att känna mig så liten och betydelselös. Mest av allt är jag arg för att jag inte hittar orden eller orken att säga detta rakt till dig. Försvinn.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emelie

han tog sitt dåliga självförtroende, sin osäkerhet och lade över den på dig, gav dig skit för saker han borde tagit itu med själv.

Du har aldrig ansvar för någon annan. Och han hade/har heller inte rätt att medvetet trycka ner någon annan(dig).

Jag är så glad att du är ARG PÅ HONOM och inte på dig.

<3



2011-09-22 @ 10:17:40
URL: http://underbartonormal.blogg.se/

Postat av: lillasyster

Du är alltid vacker älskade syster, hur du än ser ut och vad du än klär dig i <3 och du är stark och kan klara allt som du vill klara av.

Jag älskar dig <3

2011-09-22 @ 16:03:10
URL: http://lovelyfreak.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback