bumbionice

Ta Inte Skit

Min älskade barndomsvän skrev ett fantastiskt inlägg om att stanna där nere i rädsla för att klättra upp och falla igen. Det gör ont. Jag klättrade här om dagen, jag fick ett slag i ansiktet och var på väg ner igen, men har insett att man ska inte ta vilken skit som helst.

Gör inte det, ta aldrig vad som helst, varje människa har ett ansvar gentemot sina nära och kära, att se till att de känner sig trygga, när det är någon nära dig som rubbar din närvaro, som förstör ditt sinne och krossar ditt hjärta. Utan att blinka, slänger det i ansiktet på dig. Om denne sedan ber om ursäkt, godta aldrig ursäkten. Det finns ingen ursäkt god nog att ha förstört dig medvetet. Kanske kan denne med tiden gottgöra det, bygga upp ett förtroende igen, men låt den kämpa för det i så fall, för det finns ingen ursäkt i världen som är god nog, det finns inga ord denne kan säga som kan göra det väl igen. Kom ihåg det, ord är bara ord. Det läker inga sår. Det som har hänt, har fortfarande hänt. Handlingar är det enda som kanske med tiden kan sy ihop den biten av dig igen med tiden. Själv känner jag att det som jag precis gick igenom så finns det inte ens några handlingar som kan laga det, jag kan arbeta mig förbi det själv, jag är bättre än så. Och jag tänker inte försöka mig förstå mig på dennes handlingar mer, denne har krossat mina gränser för många gånger, medvetet. Sett mig gråta och fått mig att gråta mer, fått ner mig på marken och sedan sparkat på mig liggandes, jag släppte ner muren, gav av mig själv och fick det i ansiktet. Det finns INGA ord, det finns INGA handlingar som kan göra att jag någonsin säger att det är okej. Jag har lärt mig att jag är bättre än så, för JAG skulle aldrig kunna göra så mot någon, inte ens någon jag inte har nära mitt hjärta och speciellt inte mot någon som jag har i mitt hjärta. Det är fel, på alla plan, jag är bara tacksam att jag står upp fortfarande, att jag blev arg denna gång. För jag har rätt att vara arg, glöm inte det mina vänner och bekanta. Ni har rätt att vara arga när någon gör er illa. Ta det inte, bli arga! Ut med känslorna och visa att ni är precis så bra som ni faktiskt är...

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emelie

älskar att läsa att du inte längre tar skiten.

det finns ingen som är värd att du nedvärderar och gör dig själv illa.

Ingen!

vi ska fan i mig uppåt! <3

2011-08-14 @ 20:50:54
URL: http://underbartonormal.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback