bumbionice

För min skull

Här med ger jag allt, inte för din skull, inte heller för någon annans skull. Jag ger inte för att någon annan ska få denna gång, jag ger allt nu - för mig själv.

Låt ingen ta dina drömmar och göra dem till omöjliga. Låt ingen ta din verklighet och dumförklara den. Låt heller ingen människa tala om för dig vad du ska tycka eller tänka, och speciellt inte tala om för dig hur du är.
Ditt liv är ditt liv, de andra väljer själva om de vill delta. Dina val är dina val, de andra väljer själva precis som du - sina egna val. Du är precis lika bra som alla andra. Sedan är det stunder du kommer glömma just detta, svackor när allt känns omöjligt. Låt dig känna så emellanåt. Men kom tillbaka. Låt det vara ett tillfälle och inte resten av ditt liv. Och ge dig själv rätten att när någon passerar dina gränser och gör dig illa, att visa att denne gör riktigt fel. Gå sedan vidare och var nöjd med dig själv. Rent utav - stolt över dig själv.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emelie

<3 du är så stark <3

2011-08-15 @ 21:14:30
URL: http://underbartonormal.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback