bumbionice

.............

"If you wanna leave
I won't beg you to stay
And if you gotta go darling
Maybe it's better that way
I'm gonna be strong
I'm gonna do fine
Don't worry about this heart of mine
Just walk out that door
Yeah see if I care
Go on and go now but
Don't turn around
Cause you're gonna see my heart breaking"


När det kommer till närmre relation har jag lärt mig att man aldrig kan tvinga någon att stanna, att det inte hjälper att gå under och att man aldrig ska ge en annan människa sådan kontroll på en. Jag har även lärt mig att det känns, självklart är det något som påverkar en, men självrespekt är en viktig del i sitt eget välbefinnande i dessa situationer, behålla kontrollen över sitt liv även när det känns svårt och acceptera att det kan hända dåliga saker i livet som inte betyder att livet är slut. För det är inte över förrän man ger upp. Och man skall aldrig ge upp.
Att jag verkligen lärt mig detta har nyligen satts på prov, jag har egentligen ögonen på någon speciell, men denne vill uttryckligen inte gå in i någon seriösare relation, detta tar dock inte lika mycket på mig som det hade gjort förr. Jag kan se på ett annat sätt numera, kontrollen på hur jag ska handskas med mina känslor ligger på mig och ingen annan, oavsett vad någon annan skulle utsätta mig för.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback