bumbionice

Ärrad

Det gäller att inte låta det gå för långt, att hålla balansen, stå på benen, med båda fötterna på jorden. Där ska man hålla sig. Ingen annan ska få rubba den balansen som gör att du ramlar, slår dig, får ärr. Men kom ihåg att ärr är inget fult, varje ärr har en historia att berätta om just dig. Det sägs att inget ärr är den andres lik, alltså är du helt unik. Speciell, just för att du klarat dig igenom det som du har klarat dig igenom. Jag brukar på skämt säga när människor kommenterar att man inte kan tro att jag är så "ung" som jag är - att jag har gått igenom alldeles för mycket som gjort mig äldre i sinnet. Men jag har inte gått igenom för mycket, jag har gått igenom precis lagom. För den jag är idag, den är jag stolt över, alla ärr har deltagit i att göra mig precis så som jag är.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback