bumbionice

16 igen.

Jag slogs av känslan att vara 16. Inte det naiva och hormonella, inget av det jobbiga. Utan det fina med att känna att livet ligger framför en. Att man är fri att forma det precis så som man vill. Inget storhetsvansinne utan känsla av att vara vid liv, att ha rätten att mysa med en kopp te i en stor skön filt med en bok i handen. Ja, detta var något jag gillade tidigare. På vägen tappade jag den friden i mig själv att kunna sitta ner och gå upp i en fantastisk berättelse, skriven av någon annan. Det var för mycket som snurrade av eget i huvudet för att kunna ta det så lugnt. Det är tillbaka och jag insåg precis vad jag har saknat just det här. Känslan av rätten att få stänga in sig för att njuta av lugnet. Fantastisk känsla.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emelie

Så underbart att det är tillbaka!

Vi ska ha många mys-te-kvällar ;D

2011-08-31 @ 22:30:57
URL: http://underbartonormal.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback